Veelgestelde vragen

Mocht je een vraag hebben, lees hieronder dan eerst bij de veelgestelde vragen of het antwoord erbij staat. Mocht je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden, aarzel dan niet en neem contact met ons op via e-mail [email protected] of via het contactformulier onder ‘contact’. We streven ernaar om je e-mail binnen twee dagen te beantwoorden.

Wat zijn de verzendkosten?
Verzendkosten Nederland
Brievenbuspost: €4,25 
Pakketpost: €6,25
Ophalen bij PostNL locatie: €6,25
Vanaf €75 verzenden we gratis.

Verzendkosten België, Duitsland: €8,90
Vanaf €100 verzenden we gratis.

Verzendkosten Luxemburg: €11,50
Vanaf €125 verzenden we gratis.

Verzondkosten Zone EU-1*: €13,95 
Vanaf €150 verzenden we gratis.

Verzondkosten Zone EU-2*: €17,95 
Vanaf €175 verzenden we gratis.

*Kijk op de website van MyParcel onder welke zone jouw land valt. 

Hoe kan ik betalen?
Je kunt eenvoudig betalen via iDeal, Klarna Achteraf Betalen, Visa, MasterCard, Bancontact, KBC, SOFORT Banking, Belfius, Visa Electron, American Express, Giropay, Maestro

Kan ik achteraf betalen?
Ja, achteraf betalen via Klarna is mogelijk in Nederland, België en Duitsland. Binnen 14 dagen na ontvangst moet je de factuur, die je via Klarna ontvangt betalen. Let op: 'Achteraf betalen' kost €1,95 extra. Wij betalen extra toeslagen aan Klarna wanneer je kiest voor achteraf betalen. We zijn daarom helaas genoodzaakt een deel van deze kosten door te berekenen. 

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
Ja, na het doorlopen van het bestelproces is je bestelling geplaatst en krijg je van ons via e-mail een bevestiging. Heb je geen mail ontvangen? Dan is het hoogstwaarschijnlijk dat je bestelling niet goed is afgerond. Neem dan gerust contact met ons op. 

Kan ik een ander afleveradres invoeren?
Wil je jouw bestelling elders laten bezorgen, of als een cadeautje naar iemand versturen? Je kunt een afwijkend afleveradres doorgeven tijdens de bestelprocedure. Heb je een fout adres ingevuld? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Dan kijken wij of we het nog kunnen aanpassen. 

Kan in mijn bestelling nog aanpassen?
Heb je besteld, maar wil je nog iets aanpassen? Neem zo snel mogelijk contact met ons op en we kijken of het nog mogelijk is. 

Hoelang duurt de verzending?
Wij verzenden jouw bestelling zo snel mogelijk na ontvangst van de betaling*, maar altijd binnen twee werkdagen. Tenzij er een andere leverdatum door jou of ons is aangegeven. Jouw bestelling wordt verstuurd via PostNL. Hip-pie.nl is niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging onderweg. 

*Als je kiest voor achteraf betalen dan heb je 14 dagen de tijd om je betaling te voldoen.


Krijg ik een bevestiging wanneer mijn bestelling verzonden wordt?
Ja, wanneer wij jou bestelling gereed hebben gemaakt en hebben afgegeven bij PostNL ontvang je een bevestiging per mail en een track & trace code.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat moet ik doen?
Via de Track & Trace code die je per mail ontvangt, kun je jouw bestelling volgen. Mocht je jouw bestelling niet hebben ontvangen op de aangegeven datum dan vragen we je om nog twee dagen te wachten. Het is momentel druk bij PostNL. Neem na twee dagen gerust contact met ons op zodat we kunnen uitzoeken of er iets mis is gegaan. 


Is het mogelijk om een andere maat te ontvangen?
Ja dat is mogelijk. Plaats een nieuwe bestelling met de juiste maat. Nadat je de nieuwe maat hebt gepast kun je het item met de onjuiste maat retourneren. Wanneer de nieuwe maat ook onjuist is kun je de items in één pakker retourneren. Let op! Je retour moet vooraf en binnen de retourtermijn van 14 dagen worden aangemeld. Heb je de verkeerde maat besteld? Neem dan z.s.m.contact met ons op. Dan kunnen we kijken of we dit nog aan kunnen passen.


Ik heb een kapot item ontvangen. Wat kan ik doen? 
Wat vervelend dat je een kapot item hebt ontvangen. Stuur ons binnen 2 dagen een bericht met foto zodat we weten dat er een defect is. Uiteraard doen we er alles aan om het defect voor je op te lossen. Stuur het item niet defect retour zonder het te melden. We kunnen dan namelijk niet meer nagaan of het defect tijdens verzenden is ontstaan of eerder. 


Kan ik retourneren?

Ja. retourneren is mogelijk. Je kunt je retour aanmelden per mail. Vervolgens krijg je van ons binnen 2 dagen een bevestiging per mail dat je retour is aangemeld. Binnen uiterlijk 14 dagen na het sturen van je retouraanmelding via e-mail dien je de product(en) terug te sturen. We verzoeken je het product in de originele verpakking en samen met de pakbon te retourneren. Je draagt zelf de kosten voor de retourzending. Geretourneerde artikelen dienen in nieuwstaat en ongebruikt te zijn. Dit betekent geen gebruikerssporen, beschadigingen, vlekken, geur (anders dan nieuwgeur) of beschadigde verpakking. Kleding mag gepast worden, maar niet gewassen zijn.

Items met sale hoger dan 50% kunnen helaas niet geretourneerd worden 

Let op: verstuur het pakket met track & trace (en bewaar je verzendbewijs), alleen dan kunnen wij een eventueel onderzoek doen bij een vermist pakket en eventueel de retourzending terugbetalen.


Krijg ik mijn geld terug als ik een product retourneer?

Ja. Nadat je gebruik hebt gemaakt van je herroepingsrecht (retourneren) ontvang je alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten voor de heenzending, binnen 7 dagen terug. Indien je meerdere producten hebt besteld en hier maar enkel(e) van wenst te retourneren blijven de verzendkosten van de heenzending voor jouw rekening. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je betaald hebt, tenzij je een andere methode in de mail vermeld. Je draagt zelf de kosten voor de retourzending.

Ik heb een cadeaubon. Hoe lang is deze geldig? 
Je cadeaubon is twee jaar geldig en kan zowel in de webshop als in de winkel verzilverd worden. Jouw bon heeft een unieke code en kan helaas niet gecombineerd worden met andere kortingscodes. Heb je twee cadeaubonnen die je online wil inleveren, neem dan even contact met ons op. 

Ik heb een klacht. Wat kan ik doen?
We besteden veel aandacht aan jouw bestelling, maar het kan altijd voorkomen dat je een klacht hebt over onze service of een product. Neem dan contact met ons op en wij doen onze uiterste best om jouw klacht op te lossen. Stuur je klacht naar [email protected] met ordernummer en een duidelijke omschrijving en eventueel foto's waarom de klacht duidelijk te zien is.

Ben je ontevreden over onze oplossing? Dan is het mogelijk om jouw klacht/geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr

Heb ik garantie?
Wij geven om onze producten en doen ons best om deze in topconditie aan jou te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Komt een artikel kapot uit de verpakking? Neem dan binnen twee dagen na ontvangst contact met ons op. Voor het overige geldt dat je wettelijk gezien verplicht bent om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Al hopen wij natuurlijk dat je niet zo lang zal wachten met een melding. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Qua garantietermijn sluiten wij aan bij de termijnen die onze merken hanteren. Is er geen garantietermijn bekend dan hanteren we een garantietermijn van 6 maanden op productiefouten.  


Hoe onderhoud ik de kleding?
Veel van onze kleding moet koud met de hand gewassen worden. Dit staat bij de artikelen vermeld. Lees voor de zekerheid altijd het wasetiket om teleurstellingen te voorkomen. Daarnaast adviseren we je om je kleding die wel in de wasmachine gewassen mag worden de eerste paar keren gescheiden te wassen en daarna alleen met gelijke kleuren te wassen.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »